מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

אנגלת באהבה ראיון קצר עם רחל בורנשטיין רכזת האנגלית במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

אנגלת באהבה ראיון קצר עם רחל בורנשטיין רכזת האנגלית במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

אנגלת באהבה ראיון קצר עם רחל בורנשטיין רכזת האנגלית במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

 

מורים לאנגלית

מאתגר להיות מורה לאנגלית בישראל. צריכים לתת מענה לכל רמות התלמידים, כל אחד עם צרכיו האישיים והרקע שלו. מורה לאנגלית צריך ללמד קריאה, כתיבה, הבנת הנשמע ודיבור. יש דרישות לבדיקת דו"חות של קריאת ספרים, פרויקט אישי, הכתבות ומבחנים. להכין למבחני הבגרות כולל מבחן בעל פה, להכין את כיתות ח' למיצ"ב, להקליט את המבחנים לזכאים להקראת שאלון ועוד.

לימודי אנגלית

כשאני פוגשת בוגרות הן אומרות לי: "אילו ידעתי כמה אזדקק לאנגלית בהמשך חיי הייתי משקיעה במקצוע הזה יותר". כיום קשה להסתדר בעולם בלי שליטה טובה באנגלית. בעסקים, בנסיעות בעולם, בתקשורת מול העולם, בהסברה על ישראל, בהבנת חדשות בינלאומיות. המטרה היא שתלמידי יב"ע ייחשפו לשפה וישתמשו בה בעתיד בנוחות ובביטחון.

וואטסאפ ככלי הוראה

משרד החינוך מקדם פרויקט של שליחת מאמרים קצרים דרך ווטסאפ. לדעתי הווטסאפ הוא כלי נהדר למורה לפנות לקבוצות וגם לתלמידים לפנות למורה. בתחילת השנה אני מגדירה גבולות. הבנות יכולות להיעזר בקבוצה לקראת מבחן או להתעדכן במשימות. אני שולחת לתלמידות משימות, קישורים יעילים ושירים. הכול באנגלית. הכלי מאפשר גם שיתוף פעולה בין מורים. חשוב לציין שהווטסאפ הוא כלי עזר ולא אמצעי התקשרות העיקרי .

להיות מחנך

המורים לאנגלית בארץ בכלל מהווים קבוצה תומכת. יש מספר קבוצות בפייסבוק ורשימות תפוצה במייל, כולל רשימת תפוצה של מורים לאנגלית ביב"ע, המונה מעל 150 מורים, ועוד היד נטויה. במיילים אלו משתפים רעיונות, מקבלים עדכונים מהפיקוח, מעלים שאלות וזוכים לתשובות

אינטרנט

גם בשימוש באינטרנט צריך להיזהר: לא לסמוך על תוכנות תרגום ולהבין איזה אתר הוא בעל תוכן ראוי.

 

הנוער של היום

בעבר התלמידים היו מעתיקים הכול מהלוח. כיום המורים מכינים דפים או שולחים קישורים לאתרים שמלמדים ומחזקים. הקשר עם התלמידים השתנה, כי לפני עידן הווטסאפ היה נדיר ליצור קשר עם מורה מקצועי בשעות הערב. אם בעבר תלמידים היו פונים למורה בטלפון אחרי הלימודים ביראה ובפחד כיום הם פונים בקלות ומצפים למענה מהיר.

גם תכנית הלימודים השתנתה, וכיום אנחנו רגישים ללחץ ומתחשבים יותר בקביעת חומר למבחן לעומת לפני 20 שנה. יש גם יותר הערכה חלופית והתחשבות בעיסוקים נוספים של התלמידים, כמו התנדבות והדרכה.

חירות אישית

שמעתי פעם מדרש של הרב קוק על הפסוק "ובאו האובדים מארץ אשור", שיש שני נתיבים לעלייה לארץ: מתוך בריחה ומתוך בחירה. אני עליתי ארצה לבדי בגיל 20 , עם תואר ראשון ביד ושלוש מזוודות. בקיץ האחרון הוריי הגשימו חלום ועלו ארצה. בחג הפסח הקרוב הם יחגגו את ליל הסדר הראשון בארץ, והפעם, לראשונה, יערכו רק סדר אחד.

בני עקיבא

חלק מרכזי מחיי. הייתי חניכה ולאחר מכן מדריכה בסניף "בני תורה" בטורונטו )כמעט כל מי שהדרכתי אתם עלו ארצה(. אני בוגרת אולפנת בני עקיבא "אורות" בטורונטו.

כשהייתי בתיכון הכרתי את אלחנן גלט, כיום מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, שהיה אז אחראי על בני עקיבא צפון אמריקה, ובזכותו הגעתי ארצה ללימודים דרך תכנית "מדרש ומעשה". בתכנית היה שילוב בין לימודים במכללת אורות באלקנה לבין התנדבות בקיבוץ טירת צבי וטיולים בארץ.

תעביר את זה הלאה

אנחנו זקוקים למורים לאנגלית. אם זכיתם ללמוד אצל מורה מעולה לאנגלית ורוצים להשפיע על הדור הבא מוזמנים להצטרף! ///

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • קורס מוריי דרך - במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

    קורס מוריי דרך - במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

    אם אתם אוהבים את הארץ ורוצים להכיר אותה לתיירים מבחוץ ומבפנים – יש לנו הצעה שהולכת ברגל: תעודת מורה דרך ארצי המוכרת מטעם משרד התיירות. הקורס שלנו יכשיר אתכם כמורי דרך מוסמכים מטעם משרד התיירות להדרכת תיירות נכנסת ותיירות פנים.
    המשך לקריאה
  • פרס על שילוב תלמידות בעלות לקויות למידה למצויינות. לאב”ע טל רמות

    פרס על שילוב תלמידות בעלות לקויות למידה למצויינות. לאב"ע טל רמות

    ברכות חמות לאב''ע טל רמות (נווה רוחמה) לקבלת הפרס על שילוב תלמידות בעלות לקויות למידה למצויינות.
    המשך לקריאה
  • טקס השבעת שוחרי תשע”ח ביב”ע נתיבות חיים, פסגת זאב

    טקס השבעת שוחרי תשע"ח ביב"ע נתיבות חיים, פסגת זאב

    המשך לקריאה