מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

הטובות לפוליטיקה | ראין עם סגנית שר החוץ ובוגרת אולפנית בני עקיבא תל אביב /// אתי אלבוים

הטובות לפוליטיקה | ראין עם סגנית שר החוץ ובוגרת אולפנית בני עקיבא תל אביב /// אתי אלבוים

הטובות לפוליטיקה | ראין עם סגנית שר החוץ ובוגרת אולפנית בני עקיבא תל אביב /// אתי אלבוים

באולפנית בני עקיבא תל אביב גאים בבוגרת ציפי חוטובלי, ח"כ מטעם הליכוד, המכהנת כסגנית שר החוץ. חוטובלי נולדה לפני 38 שנים ברחובות והייתה "ילדת בני עקיבא קלאסית", לדבריה, תחילה כחניכה ובהמשך כמדריכה בסניף בעיר. היא ניגנה בפסנתר במשך 12 שנים, כמעט עד י"ב, ומאז נעוריה מקפידה על קביעת עתים לתורה. "אני רואה בשיעורי התורה מהות לחיים", היא אומרת. "כנערה הייתי הולכת מדי שבוע לשיעורי תורה עם אמי, ועד היום אני ממשיכה בכך".

למה בחרת ללמוד באולפנית בני עקיבא תל אביב?

"הייתה לי מדריכה בבני עקיבא שלמדה באולפנית והמליצה לי ללמוד שם. הלכתי לבדוק והתאהבתי באווירה ובאנרגיה של תלמידות עצמאיות וחזקות. הרב יהושע והרבנית יפה מגנס ניהלו את המוסד התל אביבי ברוח ירושלמית. הם הקימו מוסד לתפארת.

התאמצתי מאוד כדי ללמוד באולפנית. הייתי יוצאת מהבית בשש ורבע בבוקר, מיטלטלת באוטובוסים וברכבת כדי להגיע.

זו הייתה בשבילי חוויה מכוננת. לכאורה, יכולתי ללמוד במוסד נגיש, חמש דקות מהבית, אבל בחרתי ללמוד באולפנית על אף שזה חייב אותי להיות שלוש שעות בדרכים בכל יום. היו הרבה הכרעות בחיי שעשיתי בשונה ממה שהיה מקובל. כנראה זה מה שהביא אותי למקום שבו אני נמצאת כיום, כי מי שעושה כל מה שמקובל לא תמיד פורץ דרך. האולפנית הייתה מקום הישגי, שקידש את ההגעה לפסגה בכל תחום עשייה, בלי לפגוע ביראת שמים. האולפנית הייתה אבן דרך משמעותית בחיי. הרב והרבנית מגנס השתתפו בכל השמחות שלי".

ההישגיות התאימה לחוטובלי. "הייתי תלמידה פרפקציוניסטית מאוד. ציון 90 לא היה מספיק טוב בעיניי. אהבתי ללמוד. עד היום אני אוהבת ללמוד. הייתי באמצע הדרך של לימודי דוקטורט במשפטים באוניברסיטה כשראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לי להצטרף לפוליטיקה, ואני לא מצטערת על המהלך שעשיתי".

את שוקלת להשלים את הדוקטורט ביום מן הימים?

"החיים זה עניין של אלטרנטיבות. המטרה שלי בדוקטורט הייתה להפוך למישהי שתשפיע על סדר היום במדינת ישראל. לחשוב שהקב"ה עשה לי קיצור דרך בגיל 30 וכיוון אותי למקום שבו אשפיע על המדינה – אין דבר טוב מזה. צריך לזכור מה המטרה ומה האלטרנטיבה. המטרה היא לא דוקטורט, אלא להיות דמות משמעותית ומשפיעה במדינת ישראל".

חוטובלי למדה במגמות פיזיקה וספרות. "אהבתי לימודי ספרות, היסטוריה ואזרחות. אני יכולה לומר שיש לי שאיפה להיות שרת חינוך, ואני מקווה שייעשו שינויים בדרך הלימוד של המקצועות האלו. אני זכיתי ללמוד אצל מורים טובים, אבל לא תמיד תלמידים אוהבים את המקצועות האלו".

ח"כ חוטובלי מספרת כי מורים רבים באולפנית השפיעו עליה באופן חיובי, אבל היא נזהרת מלנקוט בשמות, כדי לא לשכוח מישהו.

"באולפנית הייתה שאיפה חזקה למצוינות: לא להתפשר על בינוניות ועל שאיפות. היה בחינוך משהו פמיניסטי אפילו, שלא דובר עליו כערך, אבל הוא היה חלק מהמקום. הרב מגנס, שהיה המחנך שלי, אמר שהוא המורה היחיד שאשתו מנהלת אותו. הרבנית ניהלה את האולפנית ביד רמה, עם ערכים של מצוינת ואהבת התורה והארץ".

האם את שומרת על קשר עם תלמידות מהאולפנית?

"בקיץ האחרון נערכה פגישת מחזור. רוב בנות המחזור הגיעו, והיה כיף להחליף  חוויות ולראות היכן כל אחת נמצאת היום. גיליתי שחצי מהבנות, שהיו בנות גוש דן, הפכו למתנחלות".

זכות להשפיע על עם ישראל

השאיפה להגיע לפוליטיקה לא הייתה בטווח החלומות של חוטובלי. "חלמתי להיות עיתונאית  הושפעתי מאוד מאורי אורבך ז"ל וממאמרו 'הטובים לתקשורת'. אבל מבחינת פוליטיקה לא חינכו אותנו להגיע לשם. כיום אני חושבת שזו טעות. פוליטיקה היא כנראה הזירה המשמעותית והמשפיעה במדינת ישראל, ולא יכול להיות שדורות של תלמידים מתחנכים על כך שהזירה הזו לא חשובה".

היא שירתה בשרות לאומי, בשנה הראשונה כמדריכה בבית הרב קוק בירושלים ובשנה השנייה כשליחת בני עקיבא באטלנטה, ארה"ב. כששבה ארצה למדה יהדות במדרשת לינדנבאום, למדה משפטים באוניברסיטת בר אילן וסיימה בהצטיינות תואר ראשון ושני.

הייתה פעילה באיגוד הסטודנטים היהודי העולמי. כשהצטרפה לליכוד ב 2008- זכתה חוטובלי בתואר צעירת חברי הכנסת ושימשה כיו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה. ב 2013-נישאה לעו"ד אור אלון, ולשניים שתי בנות.

מהם הקשיים שאת נתקלת בהם במסדרונות הכנסת כאישה דתיה?

"אני תמיד אומרת שלהיות דתי זה כוח, לא קושי. זה דבר משמעותי ועוצמתי בחיים. בדרך כלל, אני נתקלת בכבוד ובהערכה". אולם בתחום הכשרות ההתמודדות מורכבת יותר. "העולם הדיפלומטי מתנהל הרבה דרך סעודות רשמיות, ונושא הכשרות הוא הסיפור הגדול. אני נמצאת הרבה במזרח אסיה, וקשה להסתדר שם מבחינת כשרות. בארוחות אני מסבירה לנוכחים על נטילת ידיים ועל ברכות.

לגבי שבת אני פחות נתקלת בבעיה, כי יש ממלכתיות ישראלית שמכבדת את הכללים, וגם אם יש נושאים שצריך להגיב עליהם, מחכים ומגיבים במוצ"ש".

כיצד את מנסה לשפר את הייצוג ואת התדמית של ישראל בעולם?

"בעשור האחרון מדינת ישראל עברה במסגרת פרויקט של משרד החוץ מהפכת מיתוג, כמדינה שמובילה בחדשנות וביצירתיות. יש לנו יחסים מעולים עם מדינות העולם וסחר החוץ שלנו גדל. הדימוי של ישראל הוא של נס; מדינה במקום מדברי, עם אפס משאבים, שהפכה למובילה ופורצת דרך בתחומים כמו חקלאות, סייבר, ביטחון. הנושא שצריך לקדם הוא הזכויות שלנו על הארץ. אלו דברים שלא דיברו עליהם שנים, וזה אחד היעדים הגדולים שלי".

האם את ממליצה לבני נוער לשאוף ללכת לפוליטיקה?

"אני ממליצה זאת רק לאנשים ששואפים להשפיע על המדינה ולכאלו שהנושא בוער בהם מבפנים. פוליטיקה לא מתאימה לכל אדם. זהו אורח חיים שכרוך בשעות עבודה רבות ובמסירות אינסופית. אבל זו זכות להשפיע על עם ישראל, ובעיניי זה המקצוע המעניין ביותר בעולם, עם כל האתגרים וההתמודדויות".

בקיץ האחרון הביעה חוטובלי מחאה פומבית על שעות העבודה בארץ, שלא מאפשרות להורים לתפקד כגורם משמעותי בחיי ילדיהם. "נושא חלוקת התקציבים במדינה וקביעת סדר היום הלאומי הוא גברי מאוד. יש כיום שיח אדיר, שגם אני שותפה לו, סביב מסגרות לגיל הרך ומבנה שוק העבודה. הורים עובדים שעות רבות ואין שעות איכות עם המשפחה. השיח הישראלי הוא צבאי, מדיני, בטחוני. כשמדברים על כלכלה לא מדברים על החברה האזרחית, עם עולם הערכים שלה. חינוך לא נמצא בראש סדרי העדיפות. אלו סוגיות שיחולו בהן שינויים, ככל שתהיינה יותר נשים במערכת הפוליטית". ///

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • שנה רביעית ברציפות שישיבות ואולפנות בני עקיבא מובילות ברשימת בתי הספר הערכיים !

    שנה רביעית ברציפות שישיבות ואולפנות בני עקיבא מובילות ברשימת בתי הספר הערכיים !

    המשך לקריאה
  • אורזים לפנימייה? היכנסו לקרוא המלצות וטיפים

    אורזים לפנימייה? היכנסו לקרוא המלצות וטיפים

    המשך לקריאה
  • ברכות לאולפנת ראש צורים

    ברכות לאולפנת ראש צורים

    ברכות לאולפנת ראש צורים שמצטרפת למשפחת מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא בע"ה יחדיו תמשיכו לשאוף לטפח עומק תורני, איכות חינוכית והצטיינות פדגוגית-לימודית
    המשך לקריאה