מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

מה נתנה לי ישיבת בני עקיבא כפר הרוא"ה / הראל כהן

מה נתנה לי ישיבת בני עקיבא כפר הרוא”ה / הראל כהן

מה נתנה לי ישיבת בני עקיבא כפר הרוא"ה / הראל כהן

יש דרגות בישיבה . יש תלמיד פשוט,  יש מועמד (והוא עוד יותר פשוט) ויש חבר - וזה לא היה לגמרי פשוט...

למדנו בישיבה להיות בראש וראשונה חברים.  חברים כדרר שחברים צריכים להיות.  חברים הגרים יחד בחדר,  הקוראים יחד עתון,  הבורחים יחד לחדרה - והלומדים יחד בחברותא ונלחמים במלחמתה של תורה.

למדנו שאם להתחרות זה בזה - אז נתחרה ב"מי יגיע הראשון לסדר" או מי יצליח לסיים ראשון את הפרק.

למדנו לדעת שאנחנו בני אדם צעירים וקטנים למדי , אמנם - אבל עצמאיים ויודעים לעמוד ברשות עצמנו . וידענו להחיל את הבגרות הזאת גם על קיום מצוות! למדנו שאנחנו קובעים את דמות הישיבה - ושבידינו,  לא פחות מאשר בידי המורים וההנהלה - מופקד גורל הצלחתה , ואפילו לגבי חינוכנו אנו שלנו...  היינו באמת מין "רפובליקת נוער" שכזו . ראינו שאנחנו עצמנו אחראים על השגינו הלמודיים והמוסריים . וכך למדנו להתגאות במה שיש לנו ולשאוף למה שעוד לא הגענו אליו.  אנחנו בעצמנו דאגנו ולחמנו עם הורינו שיסכימו להשאירנו עוד שנה בישיבה,  וגם אכן,  חבר ישיבת בני-עקיבא אז - לא היה סתם תלמיד ישיבה...

הישיבה נתנה לי - בראש וראשונה ובעיקר - את המתנה הגדולה הזאת ושמה:  אהבת תורה. ועל כך אני חייב לה הרבה.

ועל זאת אני מודה לה - על כל כולה.  על רמי"ה וראשיה,  על תלמידיה וחבריה.

 

ואם הבית - מה היא אומרת?

צוות הרמי"ם והמורים של הישיבה היו מקיימים,  לעתים מזומנות,  דיונים על מצבו של כל תלמיד ותלמיד,  הן מבחינה לימודית והן מבחינה התנהגותית.  כשהיה הדיון בעל משמעות לגבי המשך דרכו של התלמיד והדעות היו חלוקות,  היה הרב נריה נוהג לזמן את אם-הבית, כדי לשמוע את חוות דעתה.  לחות דעתה ייחס משקל רב משמעות,  ונימוקו עמו:  אם-הבית הרי מכירה את הנער בהתנהגותו בחדרי-חדרים וביחסו האנושי,  שהם הבסיס לכל התפתחותו ועתידו.

ודעתה של אם הבית היתה מכרעת...                                                               

 

דאגה למצבם החומרי של תלמידים ובוגרים

לתלמידים מבתים מחוסרי אמצעים דאג למילגות-לימוד,  מקרנות מיוחדות שהשכיל להקים לשם כך.  ולא זו בלבד אלא שחיפש ומצא תורמים בעלי יכולת שיוסיפו לספק את צרכי קיומם של תלמידים אלו.

היו תלמידים כאלה שעם סיום לימודיהם בישיבה בכפר-הרא"ה המשיכו ללמוד במוסדות תורניים גבוהים,  גם אז היה דואג להמציא להם,  לקראת החגים או לעתים שבהם נזקקו לעזרה,  מעטפה ובה צ'ק לצרכיהם מאת ראש הישיבה בכפר-הראייה.

 

                                                                               מפי בנו הרב נחום יחי'

 

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • חנוך לנער על פי דרכו

    חנוך לנער על פי דרכו

    מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים ישיבה או אולפנה? עד כמה ההורים צריכים להתערב? הרב דולי בסוק על אמונה ביכולת המתבגר לקראת הרישום למוסדות חינוך.
    המשך לקריאה
  • מנהלת יעוץ והכוונה

    מנהלת יעוץ והכוונה

    באיזו אולפנה או ישיבה תיכונית כדאי לילדכם ללמוד? חמישה טיפים של רותם לבחירת המקום לילדכם.
    המשך לקריאה
  • מובילים ציונות דתית בגליל

    מובילים ציונות דתית בגליל

    מובילים ציונות דתית בגליל לאחר חצי שנה של מפגשים שבועיים בנושא ציונות דתית, יצאו השבוע כמעל 140 בנות ואנשי צוות מ-7 אולפנות של רשת בני עקיבא ליומיים מסע ציוני דתי בגליל. המסע נפתח בטיול קצר לפתיחת הלב ממצודת ביריה לבית הכנסת העתיק בנבוריה. לאחר הטיול ומעגלי שיח להיכרות, הגיעו הבנות לצפת העתיקה שם השתתפו בסדנאות להקשבה ולימוד. את הביקור סיימנו בשירה וריקודים במעין החתום. בהמשך סיירו הבנות בשבילי פקיעין העתיקה ממערת רשב״י לבית מרגלית זינתי שומרת הגחלת שריגשה ולימדה אותן מהי ׳לנו מורשה׳. היום השני נפתח במפגש עם הגרעין התורני בקרית שמונה שם העמיקו בנושא שליחות אישית וחיבור לעם ישראל את המסע חתמו הבנות במפגש עם השומר החדש במטולה שם זכו ללמוד ולהרגיש בידיים את אהבת ועבודת האדמה, כדוגמא להגשמה ציונית דתית. בכל אחד מהמקומות נפגשו ההבנות עם אנשים וסיפורים, שחשפו אותן לעוד נדבך ב׳סיפור׳ המופלא של הציונות הדתית ושל חזרת עם ישראל לארצו ומילוי ייעודו.
    המשך לקריאה