מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

סיפורו של תלמיד - המורה הצעיר יאיר קורנגוט מישיבת בני עקיבא לפיד במודיעין

סיפורו של תלמיד - המורה הצעיר יאיר קורנגוט מישיבת בני עקיבא לפיד במודיעין

סיפורו של תלמיד - המורה הצעיר יאיר קורנגוט מישיבת בני עקיבא לפיד במודיעין

יאיר קורנגוט מישיבת בני עקיבא לפיד תורת נחום במודיעין מסיים שנתיים שבהן לימד כמורה תלמידים בישיבה, במקביל להיותו תלמיד בה

בימים אלו, כשתלמידי י"ב מסיימים את לימודיהם, התלמיד יאיר קורנגוט מישיבת בני עקיבא לפיד תורת נחום במודיעין מסיים גם את תפקידו כמורה בישיבה. יאיר, בן 17 וחצי, לימד בשנתיים האחרונות קבוצות תלמידים בכיתות ז'-ח' במסגרת נבחרת הרובוטיקה של הישיבה.

על הדרך שהביאה אותו להפוך למורה בישיבה, מספר יאיר: "ההתחלה הייתה כשהייתי בעצמי תלמיד בנבחרת בכיתות ז'-ח'. בכיתות הבאות הייתי מעורב פחות, משום שתחרויות הרובוטיקה מוגבלות עד כיתה ט', ואצלנו בישיבה משתתפות כיתות ז'-ח' בלבד. כשהגעתי לכיתה י"א ראיתי שאין מי שיוביל את הנבחרת. הנושא עניין אותי כי חשבתי שאני מסוגל לקחת את הקבוצה ולהוביל אותה להישגים. רציתי לעשות זאת למען הישיבה. שאלו אם אני מעוניין, הסכמתי והפכתי למורה, או ליתר דיוק, ה'מנטור' של הנבחרת".

תלמידי הנבחרת מתמודדים בתחרות בינלאומית שנקראת FLLfirst lego league (בתרגום חופשי – ליגת הלגו של ארגון "פירסט"). "הרובוט שבנינו לתחרות מתמודד עם בעיות השאובות מחיי היומיום ועברו 'המרה' ללגו. הנושא השנה היה 'למידה', והמשימות של הרובוט שבנינו היו בהתאם. הנבחרת צריכה לערוך מחקר, למצוא פתרונות לאתגרים הנדסיים ולעבוד בצוות על פי קריטריונים מעולם ההיי-טק".

 

פרס התכנות בתחרות הארצית

 

בתחילת הדרך היו שהרימו גבה על כך שתלמיד י"א מהישיבה יעסוק בהוראה, אולם השנה הדבר היה כבר ברור לכולם. חבריו של יאיר לכיתה פרגנו לו ותלמידיו הצעירים כיבדו והעריכו אותו. יאיר לימד את הנבחרת חמש שעות בשבוע, ובתקופות שבהן התקיימו תחרויות הם נכנסו ל"מרתון עבודה" של ארבעים-חמישים שעות בשבוע. שם הנבחרת שבחרו התלמידים הוא משחק מילים של שם משפחתו של יאיר, "CORE 'N' GOOD", שמביע את הערכת תלמידיו אליו.

האם התמודדת עם בעיות משמעת של תלמידים?

"לא הרבה, זו נבחרת רובוטיקה. חלק מהשיעורים לימדתי באופן פרונטלי, אבל חלק גדול מהעבודה היא הדרכה וליווי של התלמידים. הרעיונות באים מהם וגם ממני, אך בסופו של דבר העבודה מבוצעת על ידיהם. ציונים בתעודות אין, משום שהישיבה מעדיפה שהתהליך יהיה קבוצתי. בין התלמידים לביני יש איזה 'דיסטנס', אבל הוא לא גדול. למרות זאת, אני לא אשחק איתם כדורסל, אבל בשיעורי בית לפעמים אני עוזר להם".

מה הייתה מטרתך כמורה של הנבחרת?

"כשבאים להסתכל על מטרה – היא להגיע הכי רחוק. כשמסתכלים על פרקטיקה, אנחנו עוד לא בשלים לנצח בתחרות הבינלאומית, לכן המטרה הייתה להגיע לתחרות הארצית. את המטרה הזו השגנו השנה. הגענו לתחרות הארצית וזכינו בפרס התכנות, שהוא אחד משני הפרסים היוקרתיים בתחרות. תחושת הסיפוק שלי מההישגים של התלמידים גדולה מאוד".

על אף היותו בתפקיד מורה, יאיר שמר על צניעות ועל כבוד מפני יתר המורים ונכנס לחדר מורים מעט מאוד, רק על מנת להדפיס חומרים. בהיותו תלמיד מצטיין, ועל כך הוא מצטנע וממעיט לדבר, הוא הצליח במקביל ללמוד בעצמו בישיבה ואף למד בתכנית לתואר ראשון בפיזיקה באוניברסיטת בר אילן. בשנה הבאה הוא מתכנן להשלים את התואר ולהתגייס ליחידה מובחרת בצבא. תקוותו היא שתלמיד אחר יתפוס את מקומו ויוביל את הנבחרת להישגים. ומה הוא מתכנן לעשות כשיהיה גדול? "יש הרבה דברים שמעניינים אותי. אולי אעבוד כמה שנים בהוראה, אני חושב שיכול להיות מעניין להיות מורה, אבל בינתיים אני שואף לעבוד בצבא באגף מחקר-פיתוח".

ראש הישיבה, הרב שמואל רוזנבלום, משבח את יאיר ואומר: "מבחינתנו זו ברכה אמיתית שתלמיד שלומד בישיבה מחזיר לה דרך התלמידים ומקדם אותם בתחום שהוא אוהב. יאיר קידם את תלמידי נבחרת הרובוטיקה בישיבה לצורות חשיבה מיוחדות. הם רואים בו דמות חינוכית".

 

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • מחנכים באמונה

    מחנכים באמונה

    הקלטות וובינרי העשרה בנושאי פדגוגיה, חינוך ואמונה בימי הקורונה
    המשך לקריאה
  • טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)

    טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)

    לאור המצב, טיפים יומיים של הרב יונה גודמן, שיסייעו לכם בניהול מפגשי זום
    המשך לקריאה
  • פרויקט מעבדת המחשבים ביב”ע מודיעין

    פרויקט מעבדת המחשבים ביב"ע מודיעין

    צפו בפרויקט מעבדת המחשבים ביב"ע מודיעין במהדורה הצעירה של חדשות 12
    המשך לקריאה