מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

סיפורו של תלמיד - השילוב הראוי / רועי זמיר

אחד הגורמים שהביאו את אור דנן לישיבת בני עקיבא בית שאן היו המדרגות, או יותר נכון היעדרם של מדרגות. מה שהתחיל בתור אילוץ טכני הפך להיות חיבור משמעותי ועמוק של אור לישיבה ושל הישיבה לאור

סיפורו של תלמיד - השילוב הראוי / רועי זמיר

סיפורו של תלמיד - השילוב הראוי / רועי זמיר

אחד הגורמים שהביאו את אור דנן לישיבת בני עקיבא בית שאן היו המדרגות, או יותר נכון היעדרם של מדרגות. מה שהתחיל בתור אילוץ טכני הפך להיות חיבור משמעותי ועמוק של אור לישיבה ושל הישיבה לאור

אחד הגורמים שהביאו את אור דנן לישיבת בני עקיבא בית שאן היו המדרגות, או יותר נכון היעדרם של מדרגות. מה שהתחיל בתור אילוץ טכני הפך להיות חיבור משמעותי ועמוק של אור לישיבה ושל הישיבה לאור

כששואלים את אור דנן על ההתמודדות המיוחדת שלו בבית הספר הוא מדבר על הדברים הרגילים. "אתה יודע, כמו כל תלמיד, יש לחץ ובגרויות..." אבל "הדברים הרגילים" דורשים מאור הרבה יותר מאמץ. אור הוא בן 19, תלמיד כיתה י"א, מרותק לכיסא גלגלים, כאשר חצי גופו הימני משותק כתוצאה משיתוק מוחין (c. p). למרות זאת, כשמשוחחים איתו קשה שלא להתרשם מהמוטיבציה החזקה שהוא משדר.

גם הצוות החינוכי בישיבה מכיר את הרצון החזק של אור להצליח. "אור הוא לא אחד שישלים בקלות עם כישלון", מספר נתי נגר, היועץ החינוכי שמלווה את אור. "אם הוא קיבל ציון שלא מספק אותו במועד א' הוא יעשה את המבחן במועד ב', ואם הבגרות לא הצליחה בקיץ הוא יעשה אותה שוב במועד חורף".

"החלום הגדול שלי הוא להיות איש מחשבים", אומר אור. "כל מה שנשאר לעשות זה לעבוד קשה ולהצליח". כחלק מהגשמת חלומו משתתף אור בתכנית "קדם עתידים", שחושפת בפניו עולמות של מדע וטכנולוגיה.

כדי למצות את יכולותיו ולחלק את העומס בחר אור בחירה אמיצה. "החלטתי ללמוד שוב את כיתה י"א כדי לשפר את הבגרויות שלי. הצלחתי לשכנע את הרב מירו (הרב מאיר דיין, מנהל הישיבה) ואת ההנהלה שיאפשרו לי לעשות זאת, והם עשו מאמצים כדי שזה יקרה".

 

"החברים שלי מקבלים אותי כמו שאני"

 

הר"מ של אור, הרב אודי שמחי, מספר על החיבור גם לרוח הישיבה. "במשך תקופה ארוכה אור היה מגיע בכל בוקר הראשון לתפילה ועובר לפני התיבה. שירה ומוזיקה הן אהבות גדולות שלו, ויש לו בקיאות עצומה בכל מה שקשור לכך".

אור נעזר בסייע, אך לומד בכיתה רגילה. כשמתעקשים מעט הוא גם מספר על הקשיים. "זה פחות בא לידי ביטוי בשטח בית הספר, אבל יש את הקטע של להיות 'עוף מוזר', כשכולם תלמידים רגילים ואתה קצת שונה. אני מרגיש את זה במיוחד בטיולים ובפעילויות בחוץ, כשיש דברים שאתה לא יכול לעשות, ואז אתה צריך להישאר עם עצמך".

בישיבה משתדלים שגם בפעילויות מחוץ לבית הספר תהיה לאור נגישות. בשנה שעברה אור טס עם בני כיתתו במסגרת משלחת לפולין. החברים נרתמו לסייע לו והנוכחות המיוחדת שלו הקרינה על כל המסע.

אור רקם קשר מיוחד גם עם בוגרי הישיבה, שחנכו אותו במשך השנים והם ממשיכים לבקר אותו וללוות אותו גם בישיבה וגם בבית.

"החברים שלי מקבלים אותי כמו שאני. הישיבה היא מקום מדהים. החום והאכפתיות שיש לכל תלמיד, בכל זמן ובכל שעה – הם דברים שלא קיימים בהרבה בתי ספר בארץ".

אתה חושב שבמקום אחר היו מתייחסים אליך בצורה שונה? אני שואל. "אין לי שום צל של ספק", הוא עונה.

 

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • חנוך לנער על פי דרכו

    חנוך לנער על פי דרכו

    מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים ישיבה או אולפנה? עד כמה ההורים צריכים להתערב? הרב דולי בסוק על אמונה ביכולת המתבגר לקראת הרישום למוסדות חינוך.
    המשך לקריאה
  • מנהלת יעוץ והכוונה

    מנהלת יעוץ והכוונה

    באיזו אולפנה או ישיבה תיכונית כדאי לילדכם ללמוד? חמישה טיפים של רותם לבחירת המקום לילדכם.
    המשך לקריאה
  • לומדים ציונות דתית ברגליים

    לומדים ציונות דתית ברגליים

    כ-160 בנים ואנשי צוות מ-8 ישיבות של רשת בני עקיבא יצאו למסע בן יומיים בגליל בו העמיקו בנושא הציונות הדתי
    המשך לקריאה