פרשת ויחי- "ומבני יששכר יודעי בינה לעיתים לדעת מה יעשה ישראל" (דברי הימים א' יב/לג)/ הרב אפריים זיק

-
פרשת ויחי
- פרשת ויחי-לפשר דברי יעקב ליוסף בתחילת הפרשה/ מנחם אדלשטיין, מורה לתנ"ך, אולפנת בני עקיבא צפירה
- פרשת ויחי - "אל נא תקברני במצרים" / הרב חיים דרוקמן
- פרשת ויחי - "אַל נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם" /הרב חיים דרוקמן יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
- החינוך בעיתות וזמנים לפרשת ויחי הרב מאיר טויבר ראש ישיבת בני עקיבא נתיב מאיר ה
- הכל בגלל הרוח לפרשת ויחי הרב שלמה קמחי ראש ישיבת בני עקיבא אורות יהודה אפרת
- פרשת ויחי- "ומבני יששכר יודעי בינה לעיתים לדעת מה יעשה ישראל" (דברי הימים א' יב/לג)/ הרב אפריים זיק
- פרשת ויחי- ברכות יעקב/ הרב אפרים זיק ראש הישיבה
- פרשת ויחי - להיות בן אדם / הרב אפרים זיק
- סיפור מהפטרה לפרשת ויחי/ הרב אפריים זיק ראש ישיבת בני עקיבא רעננה
- פרשת ויחי – האם ידע יעקב את קורות יוסף במשך שנות היעדרותו / הרב אמיר אדרעי
- פרשת ויחי/ הרב אלי פרידמן ראש ישיבת בני עקיבא נתניה
- פרשת ויחי / הרב מאיר רונן מנהל חטיבה בני עקיבא נתניה
- שלוש דקות על פרשת ויחי ה'תשע"ה / הרב אלעזר אהרנסון ראש ישיבת בני עקיבא הסדר חולון
- שלוש דקות על פרשת ויחי/ הרב אלעזר אהרנסון ראש ישיבת בני עקיבא הסדר חולון
- פרשת ויחי-רצון הצדיקים לגלות הקץ / הרב שלמה רוזנפלד ראש ישיבת ההסדר בני עקיבא שדמות נריה
- הזכות לשמוע בקול ההורים – העמקה בפרשת 'ויחי' וסיפור אישי/הרב משה צבי וקסלר, ראש ישיבת בני עקיבא בני ברק
- דבר תורה לפרשת ויחי/ הרב אלי פרידמן, ראש ישיבת בני עקיבא נתניה
- פרשת "ויחי" – משמעותה של ברכה / הרב אריאל רוקח ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון
- פרשת ויחי/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון
- פרשת ויחי/ הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל
פרשת ויחי- "ומבני יששכר יודעי בינה לעיתים לדעת מה יעשה ישראל" (דברי הימים א' יב/לג)/ הרב אפריים זיק
במפגש שהיה לי עם תלמידי כיתות ו', אמרתי להם כי חפץ אני שלישיבה יבואו "תלמידים-חמורים". כצפוי, הדבר הצחיק אותם מאוד מהסיבה שכיום "החמור" מסמל חיה טפשה ונבערת. אך אז הארכתי להסביר להם שלא כך היה בימי התנ"ך. בימי התנ"ך נחשב החמור סמל לחכמה ותבונה. דימוי לשיקול דעת ומתינות, ביטוי לנכונות לעבודה קשה ולהתמסרות לאורך זמן כי כך אכן עובד החמור. החמור יודע לעבוד קשה ואיננו מפונק כלל ועיקר, אולם, אם מטילים עליו מלאכה שהוא יודע שאין ביכולתו לעשות, לא יועיל דבר, החמור לא יזוז ממקומו. בניגוד לסוס שהוא אולי מהיר וחזק יותר במאמץ גדול אך רגעי. החמור מתבונן ולומד מנסיונם של אחרים. המושג חמור "גרם" מתאר את החמור כבעל עצמות חזקות המסוגלות לשאת משא גדול. כך גם על פי נבואת זכריה יבוא המשיח "ורוכב על החמור" במתינות ובשיקול דעת. כך ראו גם חז"ל את דמות החכם מי שאיננו ממהר להשיב, ואומר על שלא שמע- "לא שמעתי" ומעמיס על עצמו ועובד קשה, אך איננו מצפה לתוצאות מיידיות. לכן יששכר- שבט החכמים והסופרים, סמלו הוא חמור. הדברים נכונים בכל דור, וביתר שאת, בדור שלנו שיש המבקשים לקנות "חוכמת אינסטנט" ואנו בישיבה מבקשים חמורים חזקים ונחושים, שיכולים לקחת על עצמם את האתגר להיות "חמור".
מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
-
יש מקום: מתחם ההרשמה הדיגיטלי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
מתלבטים איזו ישיבה מתאימה לבנכם? לא יודעים לאיזו אולפנה כדאי לשלוח את הבת? מתחם ההרשמה הארצי עומד לשרותכם >המשך לקריאה -
טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)
לאור המצב, טיפים יומיים של הרב יונה גודמן, שיסייעו לכם בניהול מפגשי זוםהמשך לקריאה -
פרס מצטיין בסיס טכני חיל האוויר לתלמיד יב"ע פסגת זאב!
אריאל יצחקוב, תלמיד כיתה י' ושוחר בתוכנית, זכה בשבוע שעבר בפרס מצטיין בסיס טכני חיל האוויר בחיפה. כל הכבוד! >המשך לקריאה