מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

פרשת וילך - שובה/הרב אפרים זיק, ראש ישיבת בני עקיבא רעננה

פרשת וילך - שובה/הרב אפרים זיק, ראש ישיבת בני עקיבא רעננה

פרשת וילך - שובה/הרב אפרים זיק, ראש ישיבת בני עקיבא רעננה

בפרשתנו אנו קוראים על מעמד הקהל, מעמד מיוחד אשר היה מתקיים בירושלים בחצרות המקדש פעם בשבע שנים, במוצאי שנת השמיטה בחג הסוכות ביום הראשון של חול המועד סוכות. במעמד זה כל העם היה מתקבץ בירושלים והמלך (או הכהן הגדול בימי בית שני – ע"פ עדותו של יוסף בן מתתיהו) היה קורא בספר דברים באזני כל העם. היו באים כל העם והטף, וכמו שדרש ר' אלעזר בן עזריה: "טף למה באין? להביא שכר טוב למביאהן". ע"פ הבנתי, הכוונה היא שאע"פ שהבאת הילדים הקטנים כרוחה בטירחה רבה, ולמרות שהבאת הילדים הקטנים עשויה לפגוע בלימוד ובהאזנה מפאת הרעש והיסח הדעת, החוויה המיוחדת שנוצרת בכנס כה גדול, חשובה אף יותר מעצם הלימוד עצמו.

בדורנו נעשים ניסיונות לחדש את מעמד הקהל. החל בזה הד"ר שמואל זנוול כהנא כבר בשנת 1945 והמשיך בהיותו מנכ"ל משרד הדתות בשנת 1952 ומאז ועד היום נערך הטקס בחוה"מ בירושלים (מלבד בשנת 1973 שלא התקיים בגלל מלחמת יוהכ"פ).

הרבי מלובאוויטש זצ"ל טען כי אין לעשות "זכר" למעמד הקהל, אלא יש לקבוע את שנת מוצאי השמיטה כשנת הקהל, שנה אשר בה כל יהודי יגביר את דבקותו בתורה ואת התבטלותו אל מול הבורא.

יה"ר כי בשנת הלימודים הזו נזכה אכן ב"הקהל" גדול. והתלמידים הרבים הלומדים בישיבה יזכו להתעלות בתורה וביר"ש במדע ובהשכל"

בברכת גמח"ט 

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • לא מפקירים גיבור: תלמידי ישיבת ”לפיד תורת נחום” במודיעין מתגייסים למען לניצול הפיגוע ביבנה

    לא מפקירים גיבור: תלמידי ישיבת "לפיד תורת נחום" במודיעין מתגייסים למען לניצול הפיגוע ביבנה

    תלמידי הישיבה התגייסו לעזור לניב נחימה, שנפצע אנוש בפיגוע, מתקשה לחזור לעבודה ומצבו הכלכלי של משפחתו ברוכת הילדים הורע מאד. צפו >
    המשך לקריאה
  • כנפי רוח גיליון 17

    כנפי רוח גיליון 17

    ועידת ישיבות ואולפנות בני עקיבא הראשונה לכבוד שמונים שנות חינוך ערכי
    המשך לקריאה
  • מנצחים, בעזרת הרוח

    מנצחים, בעזרת הרוח

    תלמידי ישיבת בני עקיבא אדר"ת בבת ים פגשו ספורטאים נכים ולמדו מהם שאין מגבלה גופנית העומדת בפני כוחות של אמונה ורצון.
    המשך לקריאה