פרשת ויצא - חלום יעקב / הרב מאיר רונן מנהל החטיבה

-
פרשת ויצא
- פרשת ויצא - אהבת א"י ומעלתה - הרב חיים דרוקמן
- פרשת ויצא - סולמות וחבלים / הרב אלמוג וגנר מנהל חינוכי ישיבת בני עקיבא חדרה
- הכל בגלל הרוח לפרשת ויצא הרב שלמה קמחי ראש ישיבת בני עקיבא אורות יהודה אפרת
- סיפור מהפטרה פרשת ויצא/ הרב אפרים זיק ראש ישיבת בני עקיבא רעננה
- פרשת ויצא-המלאכה והעבודה ככלי חינוכי/הרב אמיר אדרעי ראש אולפנת בני עקיבא צפירה
- פרשת ויצא - עקרותה של רחל במבחן האמונה / הרב אמיר אדרעי ראש אולפנת בני עקיבא צפירה
- פרשת ויצא / הרב אלי פרידמן ראש ישיבת בני עקיבא נתניה
- פרשת ויצא - חלום יעקב / הרב מאיר רונן מנהל החטיבה
- שלוש דקות על פרשת ויצא, תשע"ה/ הרב אלעזר אהרנסון ראש ישיבת בני עקיבא הסדר חולון
- שלוש דקות על פרשת ויצא/ הרב אלעזר אהרנסון ראש ישיבת בני עקיבא הסדר חולון
- "יוצרים חברה צודקת" – לכבוד שבת הארגון של "בני עקיבא" - פרשת ויצא תשע"ה/הרב משה צבי וקסלר, ראש ישיבת בני עקיבא בני ברק
- פרשת ויצא - יעקב אבינו במגמת ביולוגיה / הרב אפרים זיק ראש ישיבת בני עקיבא רעננה
- פרשת ויצא - "הפעם אודה את ה'...." / הרב שרגא פרוכטר ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל
- פרשת "ויצא" גלגולה של אבן – מפחד לבניה – הרב אריאל רוקח ראש ישיבת בני עקיבא ראשון
- פרשת ויצא/ הרב ראובן רוזנשטרק , ישיבת בני עקיבא אורות יהודה
פרשת ויצא - חלום יעקב / הרב מאיר רונן מנהל החטיבה
בפרשת השבוע (ויצא) אנו קוראים על חלום יעקב. בחלומו סולם מוצב ארצה וראשו בשמיים. על פי מדרש חז"ל, הסולם – רגליו היו בבאר שבע, ראשו בבית-אל, ואמצע שיפועו כנגד ירושלים.
באר שבע מסמלת את החומריות; אברהם נוטע אשל בבאר שבע (מקום של אכילה ושתייה על פי חז"ל), הבארות מייצגות את העושר החומרי. בית-אל מסמלת את הרוחניות – הבית של הא-ל.
על פי המדרש, יעקב בשנתו היה דווקא כנגד אמצע הסולם - בירושלים, בהר המוריה, וכשמתעורר הוא אומר על מקום הימצאו: "מה נורא המקום הזה אין זה כי אם בית אלוקים וזה שער השמיים" (בר' כח יז). יעקב הבין שהשער לקדושה, המקום הקדוש בו יבנה בית המקדש, הוא לא בבאר שבע החומרית ולא בבית א-ל הרוחנית, אלא דווקא בחיבור שביניהם. כך אפשר גם להסביר את זיהויו של אברהם את הר המוריה (כשהלך לעקוד את יצחק), על פי "הענן הקשור על ההר" – ההר בו הענן הרוחני מחובר להר – לאדמה החומרית.
אנחנו בני האדם המקושרים לעבודת ה', חיים בעולם חומרי, ונדרשים לקדש את החומר, וליצוק בו תוכן רוחני, דבר שאף המלאכים לא יכולים לעשות.
זהו גם המוטיב של בני עקיבא – תורה ועבודה!
הר' מקוצק פירש על הפסוק: "ואנשי קודש תהיון לי" (שמ' כב ל) – מלאכים יש מספיק, אמר הקב"ה, אני מחפש אנשים של קודש. זה התפקיד שלנו בעולם הזה על פי היהדות – לחיות בלי להינזר מהעולם, ועם זאת לקדש אותו. כך בע"ה נזכה לאותו שער השמיים, לבית המקדש המאחד בין הרוח והחומר, במהרה בימינו!
מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
-
יש מקום: מתחם ההרשמה הדיגיטלי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
מתלבטים איזו ישיבה מתאימה לבנכם? לא יודעים לאיזו אולפנה כדאי לשלוח את הבת? מתחם ההרשמה הארצי עומד לשרותכם >המשך לקריאה -
כיצד מסייעים לתלמידינו לחזור לסדר אחרי סגר?
מפגש 'חשיבה משתפת' לראשי מוסדות וליועצים. יום חמישי, מוצאי ט”ו בשבט 21:00-22:00המשך לקריאה -
וובינר להורי תלמידי רשת בנ"ע עקיבא
'תעודת מחצית' בימי קורונה – מה באמת תפקידנו ההורי?' בהשתתפות: הרב ד"ר יונה גודמן, הגב' ענת דומן והגב' פנינה קינדרמןהמשך לקריאה