מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

פרשת לך לך- כי יפה היא/ מתוך הספר לוחות אבן - פרשת שבוע ממשנתו של הרב צוקרמן זצ"ל

פרשת לך לך- כי יפה היא/ מתוך הספר לוחות אבן - פרשת שבוע ממשנתו של הרב צוקרמן זצ”ל

פרשת לך לך- כי יפה היא/ מתוך הספר לוחות אבן - פרשת שבוע ממשנתו של הרב צוקרמן זצ"ל

כִ י יָפָ ה הִ וא מְ אֹד (יב, יד)
ויש לשאול: אברהם מתאר את שרה בביטוי "יפת מראה" (יב, יא). מדוע משנה התורה ומשמיטה
תיאור זה ורק כותבת "יפה היא מאֹד", ולא "יפת מראה"? ויש להשיב שיש יופי חיצוני ויש
יופי פנימי. שלמה המלך אומר: "שקר החן והבל היֹפי אִ שָ ה יראת ה' היא תתהלל" (משלי לא,
ל). יש לשבח אישה על היופי הפנימי ולא על היופי החיצוני. ויש הסבר פשוט על כך: היופי
החיצוני לא תלוי באשה, שהרי כך היא נולדה, ואילו היופי הפנימי תלוי בה, כי היא רכשה
אותו: "אישה יראת ה' היא תתהלל". מפני שהיא הגיעה ליראת ה' יש לשבח אותה. ונאמר:
"חכמת אדם תאיר פניו" (קהלת ח, א). יש יופי פנימי המתבלט במראה פניו של האדם. ודאי
שאברהם העריך את שרה לא בגלל יופייה החיצוני אלא בעיקר בגלל היופי הפנימי המקבל
ביטוי חיצוני, ולכן משתמש אברהם בביטוי "יפת מראה": מראה פניה הואר בגלל יופייה
הפנימי (ראה קול אליהו לגר"א, ויצא, ל). אבל המצרים אינם יודעים להעריך יופי פנימי. העיקר
אצלם היה "ויראו המצרים את האִ שה כי יפה היא מאֹד". יש אדם יפה מאוד ואין בו כל תוכן,
אך בשביל המצרים לא היה חשוב מה יופייה הפנימי של שרה אלא רק "יפה היא מאֹד". יש
לה יופי חיצוני, יופי גופני, ואותו הם מחפשים, ועל זה מיד היללו אותה אצל פרעה. אברהם
מבקש את התוכן הפנימי, והם מבקשים את היופי החיצוני.

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • מחנכים באמונה

    מחנכים באמונה

    הקלטות וובינרי העשרה בנושאי פדגוגיה, חינוך ואמונה בימי הקורונה
    המשך לקריאה
  • טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)

    טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)

    לאור המצב, טיפים יומיים של הרב יונה גודמן, שיסייעו לכם בניהול מפגשי זום
    המשך לקריאה
  • ראש הממשלה ושר האוצר הצילו את החינוך הדתי

    ראש הממשלה ושר האוצר הצילו את החינוך הדתי

    מנכ"ל רשת ישיבות ואולפנות בני עקיבא מברך על אישור התקציב שיאפשר המשך פעילות מוסדות החינוך ומודה לראש הממשלה ולשרי האוצר והחינוך
    המשך לקריאה