פרשת לך לך/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון

-
פרשת לך לך
- פרשת לך לך-שלושת יסודות האמונה של האבות/ מנחם אדלשטיין, מורה לתנך באולפנת בני עקיבא צפירה
- פרשת לך לך - "במה אדע כי אירשנה"/ הרב חיים דרוקמן יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
- פרשת לך לך- קשר של חיים/ הרב חיים דרוקמן יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
- פרשת לך לך- נסיונותיו של אברהם/ הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
- פרשת לך לך- "במה אדע כי אירשנה"/ הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
- "לֶךְ לְךָ" - להתחבר לשורשך – הרב חיים דרוקמן יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא
- סיפור מההפטרה לפרשת לך לך- הרב אפריים זיק ראש ישיבת בני עקיבא רעננה
- פרשת לך לך- "מה שבא בקלות - באותה הקלות ייעלם"/ הרב מיכה קלצהנדלר ראש ישיבת בני עקיבא אור עציון
- פרשת לך לך - הבחירה הישראלית/ הרבנית יפה מגנס ראש אולפנית בני עקיבא תל אביב לשעבר
- פרשת לך לך- כי יפה היא/ מתוך הספר לוחות אבן - פרשת שבוע ממשנתו של הרב צוקרמן זצ"ל
- פרשת לך לך- קטעים נבחרים מהספר "נר למאור"/ הרב משה צבי נריה זצ"ל
- פרשת לך לך - הקשר הכפול ביחסי לוט ואברהם - כיצד לקרב רחוקים
- הכל בגלל הרוח לפרשת לך לך הרב שלמה קמחי ראש ישיבת בני עקיבא אורות יהודה אפרת
- סיפור מההפטרה- פרשת לך לך/ הרב אפריים זיק ראש ישיבת בני עקיבא רעננה
- פרשת לך לך- עמידתו של אברהם אבינו בכל הניסיונות ומשמעותה/ הרב אמיר אדרעי ראש אלפנת בני עקיבא צפירה
- להנהיג בדרך הנכונה - פרשת לך לך - הרב אלי פרידמן ראש ישיבת בני עקיבא נתניה
- שלוש דקות על פרשת לך לך/ הרב אלעזר אהרנסון ראש ישיבת בני עקיבא הסדר חולון
- הפחד משינויים - לפרשת לך לך תשע"ה/הרב משה צבי וקסלר, ראש ישיבת בני עקיבא בני ברק
- פרשת לך לך/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון
- לך לך ....... לייעודך ולעצמיותך !!!/ הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל
- דברים לקראת פרשת לך לך/הרב מיכה קלצהנדלר, ראש ישיבת בני עקיבא אורעציון
- דבר תורה לפרשת לך לך/ הרב אלי פרידמן, ראש ישיבת בני עקיבא נתניה
- נקודת חינוך לפרשת לך לך- אתהלך לפני ה' בארצות החיים/הרב אפרים זיק, ראש ישיבת בני עקיבא רעננה
- פרשת לך לך - בין פתיחות לסגירות האם לגור בישוב מעורב או תורני ? | הרב יונה גודמן
פרשת לך לך/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון
לרפואת פצועי פיגועי הטרור והצלחת המשטרה, צה"ל ושאר כוחות הביטחון
"וה' אמר אל אברם אחרי היפרד לוט מעימו...ושמתי את זרעך כעפר הארץ אשר אם יוכל איש למנות את עפר הארץ גם זרעך ימנה..." ובהמשך "ויאמר אברם ה' אלוקים מה תתן לי ואנוכי הולך ערירי...ויוצא אותו החוצה ויאמר הבט נא השמימה וספור הכוכבים אם תוכל לספור אותם ויאמר לו כה יהיה זרעך"
הפרשנים ראו בשני הדימויים – עפר וכוכבים – כשני מצבים בהם עם ישראל עשוי להימצא: נישא ככוכבים או נדרך כעפר.
ויש לברר, לכאורה על פי הבנה זו "ושמתי את זרעך כעפר הארץ" אינה אלא קללה חלילה.
כשמתבוננים בפסוקים המהווים רקע לנאמר ישנו הבדל, בעוד שבפסוק הראשון ישנה פניה אלוקית לאברהם "וה' אמר אל אברם" הרי שבפעם השניה אברהם יוזם את הפניה: "ויאמר אברם". בהתחלה אברהם מצידו רק שומע, פאסיבי לחלוטין. בפעם השניה אברהם הוא השואל, הוא שפונה לקב"ה בשאלה. עפר הוא דבר מבורך, הוא מצוי בכל מקום, הוא נגיש קיים בשפע, הכוכבים רחוקים, לא מושגים, נראים רק בלילה. בתחילה הקב"ה מדבר על עצם הקיום, כשם שהעפר הוא חלק מקיום העולם ואינו נעלם כך עם ישראל הוא קיים לעולם. אולם כשאברהם יוזם ומבקש הבהרה. הוא לא רוצה "סתם" זרע, בשביל זה יש את "בן משק ביתי הוא דמשק אליעזר" הוא מבקש: "מה תתן לי" מישהו שישא שם שמיים בעולם – על כך הוא נענה במשל הכוכבים הפניה של אברהם מייחדת את העם. מנשאת אותו מעלה.
העפר והכוכבים משלימים לברכה אחת, הם בונים אחריות לעולם כולו, שפע וזמינות ארצית – עפר, ואור שמיימי משפיע אך אינו מושפע.
אברהם אבינו הבונה את יסודות אומתנו תובע באישיותנו הלאומית את האחריות לעולם כולו לדעת לשאת שם שמיים ולהביאו לעולם כולו.
בעולמנו אור וחושך משמשים בערבוביה, תפקידנו להיות קודם כל – אנחנו, ובשלב השני לספר זאת לעולם.
שבת שלום,
מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
-
יש מקום: מתחם ההרשמה הדיגיטלי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא
מתלבטים איזו ישיבה מתאימה לבנכם? לא יודעים לאיזו אולפנה כדאי לשלוח את הבת? מתחם ההרשמה הארצי עומד לשרותכם >המשך לקריאה -
-