מעבר לאיזור תוכן ראשי מעבר לתפריט ראשי מעבר לדף הבית מעבר לצור קשר

"הימים הלאומיים - נחמה בבניין ארצנו/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון

”הימים הלאומיים - נחמה בבניין ארצנו/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון

"הימים הלאומיים - נחמה בבניין ארצנו/ הרב אריאל רוקח, ראש ישיבת בני עקיבא ראשון לציון

 וזכרתי את בריתי יעקב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם אזכור והארץ אזכור"  (ויקרא כו', מב')רש"י - למה נמנו אחרונית? (מדוע הפסוק מתחיל מיעקב ולא מאברהם?) כלומר, כדאי הוא יעקב הקטן לכך, ואם אינו כדאי - הרי יצחק עמו, ואם אינו כדאי - הרי אברהם עמו" ועל פי זה יש להוסיף, דאף אם כולם אינם כדאיים, והיינו באופן דתמה זכות אבות ח"ו, אבל " והארץ אזכור" - דזכות ארץ ישראל תחלצם ממיצר...זכות ארץ ישראל עומדת מעל כל הזכויות שיש לנו, וגדולה אפילו מזכות אבות, ואף אם הם לא יועילו לנו, היא תגן עלינו לחלצנו ממיצר בכל עת שאנו נתונים בצרה, רחמנא ליצלן"

דברים אלו נכתבו ע"י הרב ישכר שלמה טיכטל הי"ד שנרצח בשואה.

ימים אלו, הימים הלאומיים, שבין יום השואה, יום הזכרון ויום העצמאות - צריכים אנו להתחזק ביותר בקשר לארץ ישראל במובן הפשוט ביותר. לשים אל ליבנו את מה שכה מובן מאליו, החיים בארץ.

צריכים אנו להעמיק את האהבה אל הארץ, את השמירה על יופיה, נקיונה ובניינה. להפנים כי ארץ ישראל אינה רק כתובת למקום מגורים, היא הארץ אליה נתאוו אבותינו, משה רבנו, כל נביאנו, וכל גדולי האומה.

נדע כי המאבק על אדמה זו שטרם ידע מרגוע - אינו אלא המאבק על הדביקות וגילוי שם ה' בעולם.

נמשיך, נחזק ונתחזק בעד עמינו ובעד ערי אלוקינו.

באהבת ארצנו ובבניינה ננוחם.

מהמתרחש במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

  • טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)

    טיפים יומיים בשימושי ZOOM (מתעדכן)

    לאור המצב, טיפים יומיים של הרב יונה גודמן, שיסייעו לכם בניהול מפגשי זום
    המשך לקריאה
  • מחנכים באמונה

    מחנכים באמונה

    הקלטות וובינרי העשרה בנושאי פדגוגיה, חינוך ואמונה בימי הקורונה
    המשך לקריאה
  • תלמידי ישיבת בני עקיבא בניחום אבלים אצל משפחת בן יגאל

    תלמידי ישיבת בני עקיבא בניחום אבלים אצל משפחת בן יגאל

    משלחת תלמידים מישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" באפרת ניחמה את בני משפחתו של עמית בן יגאל ז"ל והביאו להם מכתבי חיזוק מקהילות בעולם
    המשך לקריאה